4030441403 |
Cuida’'t, cuida'’m, cuidem-nos |
2020-2021 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
22/12/2020 - 20/5/2021 (21 hores) de 12:30h a 14:00h |
|
ESC Pau Casals |
|
c. Sant Pere, 42 (Rubí)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental III
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La situació d'incertesa i canvis actuals fa plantejar la necessitat de tenir, més que mai, la capacitació per fer un acompanyament emocional sostenible als infants i les seves famílies.
|
| |
Objectius |
- Conèixer les eines d’acompanyament emocional que proporciona la Pedagogia Sistèmica en el procés actual d’incertesa i canvis.
- Dotar els docents del centre i l’equip de recursos per poder sostenir i acompanyar la situació des de la cura dels docents, personal de l’escola, els infants i les seves famílies.
- Reflexionar sobre el nostre context educatiu i la resposta educativa que donem davant els nous reptes que ens planteja la societat actual.
- Donar a conèixer els fonaments de la pedagogia sistèmica.
- Analitzar els canvis que aporta aquesta nova mirada.
- Aplicar els principis de la pedagogia sistèmica que facilitin la vinculació amb els alumnes, les famílies i l’equip de mestres.
- Millorar la gestió emocional en el dia a dia a les aules.
- Desenvolupar estratègies que afavoreixin la resolució de conflictes aplicant els principis sistèmics.
- Implementar intervencions educatives des de la visió sistèmica.
|
| |
Continguts |
Sessió 1: Els rituals d’inici i tancament. Una eina per poder mirar l'essència i l'essencial a l’escola.
Sessió 2: La mirada sistèmica, fonaments i principis. Els fonaments i principis de la pedagogia sistèmica ens donen eines per poder mirar al present i al futur amb una mirada àmplia i confiada.
Sessió 3: Ordres que regulen els sistemes. Quin són i com ens poden ajudar a ampliar la mirada cap a una millor comprensió del nostre propi sistema familiar, les famílies que acompanyem i el sistema de l’escola.
Sessió 4: La Pertinença Eines i aspectes a tenir en compte a l’hora de gestionar el grup i els equips de mestres.
Sessió 5: L’Ordre i la Jerarquia. Quin lloc ocupo dins de l’escola, dins de l’aula i cada infant al seu sistema familiar. La importància de l’ordre per a que tot pugui fluir.
Sessió 6: Equilibri Donar-Rebre Implicacions i ritmes a l’aula i als equips de mestres. Poder acompanyar-nos i escoltar-nos a nosaltres mateixos i l’equip per tal de compensar-nos en els diferents moments que vivim.
Sessió 7: La consciència del sistema. Comprenem el nostre sistema i les pròpies lleialtats per poder enfocar millor altres sistemes i les seves creences.
Sessió 8: L’Art d’acompanyar. Com necessito ser acompanyat i com acompanyo el que va sorgint en el dia a dia de l’escola.
Sessió 9: Aquí i ara. Una mirada al present des de l’escolta activa i la presència. La gestió emocional al claustre des de la mirada sistèmica Teòrica i pràctica sobre el món emocional. Com gestiono i dono lloc a les meves emocions per poder acompanyar el que sorgeix a l’aula.
Sessió 10: Talents i fortaleses. La mirada de l’ observador que empodera i dona ales per volar.
|
| |
Avaluació |
- L’avaluació de l’activitat anirà en base a l’assistència i participació a les diferents sessions.
- Aplicació pràctica a l’aula i com a claustre de les diferents tècniques i aprenentatges adquirits a la formació per fer front a les diferents situacions que es van esdevenint.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència i participació a un mínim del 80% de les hores.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents de l'ESC Pau Casals.
|
| |
E-mail |
crp-rubi@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
22/12/2020 |
1230 |
1400 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 8 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 9 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 10 |
dimecres |
16/06/2021 |
1230 |
1400 |
|
| |