Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4030441403   Cuida’'t, cuida'’m, cuidem-nos
2020-2021   Assessorament. Educació Infantil-Primària
  
   22/12/2020 - 20/5/2021 (21 hores) de 12:30h a 14:00h
   ESC Pau Casals
   c. Sant Pere, 42 (Rubí) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental III
  
  
  
Inscripció   14/09/2020 - 27/09/2020 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   La situació d'incertesa i canvis actuals fa plantejar la necessitat de tenir, més que mai, la capacitació per fer un acompanyament emocional sostenible als infants i les seves famílies.
  
Objectius   - Conèixer les eines d’acompanyament emocional que proporciona la Pedagogia Sistèmica en el procés actual d’incertesa i canvis.
- Dotar els docents del centre i l’equip de recursos per poder sostenir i acompanyar la situació des de la cura dels docents, personal de l’escola, els infants i les seves famílies.
- Reflexionar sobre el nostre context educatiu i la resposta educativa que donem davant els nous reptes que ens planteja la societat actual.
- Donar a conèixer els fonaments de la pedagogia sistèmica.
- Analitzar els canvis que aporta aquesta nova mirada.
- Aplicar els principis de la pedagogia sistèmica que facilitin la vinculació amb els alumnes, les famílies i l’equip de mestres.
- Millorar la gestió emocional en el dia a dia a les aules.
- Desenvolupar estratègies que afavoreixin la resolució de conflictes aplicant els principis sistèmics.
- Implementar intervencions educatives des de la visió sistèmica.
  
Continguts   Sessió 1: Els rituals d’inici i tancament. Una eina per poder mirar l'essència i l'essencial a l’escola.

Sessió 2: La mirada sistèmica, fonaments i principis. Els fonaments i principis de la pedagogia sistèmica ens donen eines per poder mirar al present i al futur amb una mirada àmplia i confiada.

Sessió 3: Ordres que regulen els sistemes. Quin són i com ens poden ajudar a ampliar la mirada cap a una millor comprensió del nostre propi sistema familiar, les famílies que acompanyem i el sistema de l’escola.

Sessió 4: La Pertinença Eines i aspectes a tenir en compte a l’hora de gestionar el grup i els equips de mestres.

Sessió 5: L’Ordre i la Jerarquia. Quin lloc ocupo dins de l’escola, dins de l’aula i cada infant al seu sistema familiar. La importància de l’ordre per a que tot pugui fluir.

Sessió 6: Equilibri Donar-Rebre Implicacions i ritmes a l’aula i als equips de mestres. Poder acompanyar-nos i escoltar-nos a nosaltres mateixos i l’equip per tal de compensar-nos en els diferents moments que vivim.

Sessió 7: La consciència del sistema. Comprenem el nostre sistema i les pròpies lleialtats per poder enfocar millor altres sistemes i les seves creences.

Sessió 8: L’Art d’acompanyar. Com necessito ser acompanyat i com acompanyo el que va sorgint en el dia a dia de l’escola.

Sessió 9: Aquí i ara. Una mirada al present des de l’escolta activa i la presència. La gestió emocional al claustre des de la mirada sistèmica Teòrica i pràctica sobre el món emocional. Com gestiono i dono lloc a les meves emocions per poder acompanyar el que sorgeix a l’aula.

Sessió 10: Talents i fortaleses. La mirada de l’ observador que empodera i dona ales per volar.
  
Avaluació   - L’avaluació de l’activitat anirà en base a l’assistència i participació a les diferents sessions.
- Aplicació pràctica a l’aula i com a claustre de les diferents tècniques i aprenentatges adquirits a la formació per fer front a les diferents situacions que es van esdevenint.
  
Requisits de  certificació   - Assistència i participació a un mínim del 80% de les hores.
  
Persones  destinatàries   Docents de l'ESC Pau Casals.
  
E-mail   crp-rubi@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   22/12/2020   1230   1400 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   -   -   -   - 
 Sessió 4   -   -   -   - 
 Sessió 5   -   -   -   - 
 Sessió 6   -   -   -   - 
 Sessió 7   -   -   -   - 
 Sessió 8   -   -   -   - 
 Sessió 9   -   -   -   - 
 Sessió 10   dimecres   16/06/2021   1230   1400 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent